Åk inte med Cultural Care!

Jag hade lovat att berätta varför jag åkte hem från USA. Det är några som har skrivit och velat ha den utlovade förklaringen så här kommer den. Bättre sent än aldrig!

Det är många faktorer som spelar in varför jag valde att åka hem.

1. Cultural Care, organisationen jag åkte med, är en så förfärligt dålig organisation. Det enda CC bryr sig om är att få in sina pengar. Allt de skriver om att man får stöd till hundra procent under tiden man är i sin familj är inte sant.

2. Den första familjen jag kom till var hur snäll som helst. Problemet var bara det att jag satt fast mitt ute på vischan i ett jättehus. Jag hade ingen bil som jag hade trott och jag hade bett om att komma till en större stad i USA, inte en stad med 35 000 invånare! Redan där hade cultural care gjort fel. Jag tog för givet att jag bara blev matchad med familjer i större städer eftersom jag hade sagt till om det speciellt. Jag bestämde mig för att byta. Det här skulle ju bli mitt år!

3. Det var inte lätt att byta familj. CC fick mig att känna skuld när det var de som hade gjort fel. Till slut fick jag en ny familj i Florida. Det var en singelmamma med bara ett barn och jag skulle få en bil! Jag kunde knappt bärga mig.

4. Jag spenderade en helg med min nya värdfamilj i NY och sedan åkte vi till deras hus i Florida. Jag kan inte påstå att huset i Florida var någon höjdare direkt. Egentligen var det ganska sunkigt. CC säger överallt i deras texter att värdfamiljerna väljs ut med omsorg. Skitsnack! Min värdmamma hade varit på en intervju och that's it! De hade inte ens varit hemma hos henne och kollat. Hon var i akut behov av en barnflicka bara, relativt billigt.

5. Min nya värdmamma var en bitch och jag orkade inte med henne. Jag orkade inte med ungen heller för den delen. Jag  bestämde mig för att rymma. Jag bokade flygbiljetter sedan packade jag och drog en lördagsmorgon när de inte var hemma. Det kan låta rätt elakt att bara dra, men jag lovar att ni skulle velat göra samma sak i den situationen. Efter två månader med den familjen var jag minst sagt trött på dem. Jag flög först till NY sedan London och slutligen Stockholm.

6. Egentligen bryr jag mig inte, men efter att jag har kommit hem har inte CC ringt till mig en enda gång. De har inte hört av sig på något sätt. Inte ens ett futtigt mail. Detta visar bara hur lite CC bryr sig om sina au-pairer.

Sammanfattningsvis kan jag säga att jag absolut inte ångrar att jag åkte som au-pair. Även fast jag har beskrivit det som skit har det självklart funnits roliga stunder också. Om jag ska erkänna var det rätt roligt att rymma faktiskt.

Jag tror absolut att man kan få ett superbra år om man åker som au-pair, men välj inte CC bara!


JFK


LHR

Kommentarer
Postat av: Lollo

Okej, fattar verkligen varför du drog hem... Låter inte kul alls.

Och ännu en skräck-historia från CC. Tror man ska hålla sig därifrån.

2009-01-11 @ 13:00:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0