Går åt som smör

Min första solskydds flaska har redan tagit slut och jag har knappt varit här i två veckor. Tur att det inte är lika dyrt som i Sverige där en flaska kostar hundra kronor.

Söndagar för mig är alltid sega, det har alltid varit så. Man vet att man måste upp dagen därpå och ledigheten är nästan slut. Jag har inte gjort något speciellt alls idag. Det bar av till stranden som vanligt, sedan en lång strandpromenad sent på eftermiddagen. Jag tog mitt första dopp i golfen idag också. Det var inte alls speciellt kallt, vilket min värdmamma hade sagt. Det var var ungefär lika varmt i vattnet som det blir på sommaren i Sverige när det är som varmast.

Någonting som jag verkligen gillar med USA och människorna här är att folk säger hej även fast man inte känner varandra. Till exempel när jag tar en promenad på stranden eller när man går till affären och möter någon som går förbi så säger de flesta alltid hej. Jag tycker att det blir så mycket trevligare. Om man säger hej till någon som man inte känner hemma i Sverige så tittar de konstigt på en eller så undrar de om man är full. Haha!

Tänkte göra er där hemma lite avundsjuka på vädret här. Moahaha! Videobloggar förhoppningsvis imorgon, så håll utkik!


Kommentarer
Postat av: Rebban

kan du skicka oss lite solsken?:P<3

2008-11-10 @ 17:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0