Fetma

Det är skrämmande hur fet en människa kan bli, tragiskt också. En sak som man tänker om människor i USA är att de är feta, vilket stämmer till viss del. Självklart är inte alla feta, det finns säkert lika många pinnsmala som superfeta. Det är bara det att det känns som att det feta tar överhanden. Jag har aldrig i hela mitt liv sett så många människor som är rullstolsbundna på grund av sin fetma sedan jag kom hit. Jag har aldrig sett så många feta tanter på badhuset(de är som fyra mig). På ett sätt kan jag inte låta bli att tycka synd om dem, samtidigt som jag tycker att de får skylla sig själva. Matkedjorna gör inte sitt bästa för att hjälpa till heller. Går man in i en mataffär här så förstår man till viss del varför det är som det är.

Ett par veckor sedan såg jag några barn leka på lekplatsen här i närheten. De var alldeles själva och jag började undra var deras föräldrar hade tagit vägen. Då ser jag en bil stå parkerad så nära stängslet till lekparken som det bara går. Vem sitter inte i bilen? Jo, deras feta mamma. Haha! Hon orkade inte ens ta sig ur bilen. Jag förstår för den delen heller inte hur hon hade lyckats komma in i den. Borde man inte börja tänka om när man är så tjock så att man inte ens orkar ta sig ur bilen för att gå och leka med sina barn?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0