Kladdkaka

Jag äälskar verkligen kladdkaka. Så nu hade jag tänkt att dela med mig av mitt favoritrecept. Enjoy!

Ingredienser:                                 
Kladdkaka
3dl socker
2 ägg
4msk kakao
2tsk bakpulver
1tsk vaniljsocker
100-150g margarin
3dl mjöl

Gör så här:

Sätt ugnen på 200 grader.
Smält margarinet.
Ta fram en form och pensla den med lite av det smälta margarinet. Strö sedan ett tunt lager med kakao i formen.
Blanda kakao, bakpulver, vaniljsocker och mjöl i en skål.
Vispa ägg och socker i en bunke tills det blir pösigt.
Häll i mjölblandningen i bunken med ägg och socker.
Häll även i margarinet. Blanda tills smeten blir jämn och fin.
Häll smeten i formen. Ställ in formen i mitten av ugnen och sänk genast temperaturen till 175 grader. Sänk till 150 grader efter 10 min. Låt kakan gräddas klart i ca 20-30min till.

Låt kakan svalna och strö sedan lite florsocker över. Vispa lite grädde och njut!




Kommentarer
Postat av: Petra

Jahaja, nu blev man sugen på choklad. Typiskt.

2008-08-25 @ 16:12:59
URL: http://www.metrobloggen.se/petra
Postat av: Evelina

Åååh mums! Finns inget godare:D

2008-08-27 @ 18:12:19
URL: http://nybloggkommersnart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0